0htehtarik - sumber rujukan percuma dan terkini

Mizz Nina pula bawak masuk mat salleh buat konsert kat Malaysia

| Khamis, 18 April 2013

 
Selalunya, dialah penyanyi tempatan yang diundang menjayakan konsert artis antarabangsa seperti Justin Bieber dan Bruno Mars, di negara ini. Bagaimanapun, bulan depan, lain pula kisahnya apabila tiba giliran Mizz Nina menjemput bintang luar negara memeriahkan persembahannya.

Konsert Around the World yang akan diadakan di KL Live @Life Centre pada 18 Mei depan menyaksikan bintang sensasi Amerika Syarikat (AS) keturunan Korea, Jay Park, muncul sebagai penyanyi undangannya. Park juga ialah artis yang ditampilkan Nina dalam single terbaru, Around the World. Mizz Nina optimis
Park tarik peminat K-pop


Kemunculan penyanyi lelaki itu nanti tentunya mampu menarik minat penggemar muzik K-pop ke konsert terbabit dan Nina tidak menolak hakikat bekas anggota 2PM itu antara tarikan utama persembahannya nanti.

Begitupun, isteri Noh Salleh ini menyangka dakwaan kemunculannya sendiri bakal dibayangi penyanyi Abandoned itu. Dia sebaliknya berkeyakinan lagunya mampu memberikan impak dan menarik kehadiran penonton.

"Saya rasa konsert ini akan jadi menarik dengan adanya Park. Namun, saya tidak berasakan dia akan membayangi persembahan ini. Lagi pun, Park mempunyai ramai peminat di sini, jadi tak salah kalau kita saling membantu.

"Saya mula mengenalinya pada acara MTV World Stage, tahun lalu. Dari situ timbul hasrat untuk berduet dengannya, sehinggalah terhasil single Around the World. Saya menyukainya kerana perwatakan, muzik dan kreativitinya dalam berkarya," kata Nina yang pernah berduet dengan penyanyi, Flo Rida, menerusi lagu Take Over, Theo Martins (Let Me C U Get It) dan Colby O' Donis (What You Waiting For).
Lokasi kecil sudah memadai

Mengenai pemilihan lokasi yang hanya mampu memuatkan kira-kira 3,000 penonton itu pula Nina berkata, ia sudah memadai buatnya memandangkan inilah percubaan sulungnya mengadakan konsert selepas tiga tahun kembali memeriahkan industri muzik sebagai artis solo.

"Bukan saya tidak mahu lokasi besar, tetapi takut tidak ramai orang datang. Lagi pun, saya sukakan KL Live kerana pentas dan kemudahannya. Malah, ada juga artis antarabangsa yang membuat persembahan di sini.

"Saya tidak tahu berapa ramai yang akan datang. Jadi, kalau buat di lokasi besar, takut nanti banyak pula modal yang perlu dilaburkan. Kalau konsert ini berjaya, saya pasti akan membawanya ke lokasi yang lebih besar selepas ini," katanya.

Menyanyi dengan iringan pemuzik

Konsert sejam yang menampilkan Noh sebagai artis pembukaan itu akan menampilkan dendangan 15 lagunya, dengan iringan pemuzik.

Mengakui agak sukar untuk mengadakan persembahan dengan iringan kumpulan muzik, berikutan lagunya lebih kepada muzik elektronik, namun sebahagian lagu akan disusun semula melodinya supaya bersesuaian dengan alunan instrumen 10 pemuzik terbabit.

"Saya betul-betul yakin dengan konsert ini kerana idea untuk menganjurkannya sudah lama disimpan. Pada mulanya, kami ingin mengadakannya pada tahun lalu, tetapi memandangkan tiada single baru, jadi terpaksalah ditunda.

"Konsert ini lebih kepada perjalanan kerjaya seni saya sejak menganggotai kumpulan First Born Troopz dan Teh Tarik Crew. Ia juga lebih kepada bentuk teater yang berkonsepkan tangga kecemasan di New York, dan saya akan tampil dengan empat persalinan hasil rekaan Michael Ong," katanya yang teringin berduet dengan Justin Timberlake.

Melantik Raja Malek sebagai pereka set pentas, Genervie Kam sebagai pengarah muzik dan Marcus Tucker sebagai koreografi, dia juga akan tampil diiringi 19 penari.

0 komen:

Catat Ulasan